LinkedIn marketing

Bij het kiezen van je online kanalen is het belangrijk om te weten welke kanalen je klanten gebruiken tijdens hun zoektocht naar een oplossing voor hun probleem. Wanneer je hele bedrijvigheid draait om de B2B markt, moet je dus weten waar informatie gezocht wordt en waar je met elkaar kan communiceren. Facebook marketing en Instagram marketing zijn zeer geschikt voor online communicatie met je klanten. Echter zijn ze vooral geschikt voor de business to consumer markt. Linkedin marketing biedt de oplossing voor de B2B markt.

We leggen je graag uit wat je kunt met Linkedin marketing, zodat jij goed kunt bepalen of deze vorm van online marketing past bij jouw organisatie en klanten. 

Gratis LinkedIn analyse!

Vul je website adres in en wij laten je zien hoe je meer klanten krijgt via LinkedIn!

LinkedIn Marketing inzetten voor meer omzet?

Linkedin marketing is een type social media marketing dat veel bedrijven die werken in een B2B omgeving zouden moeten overwegen als onderdeel van hun social media strategie. Het is één van ’s werelds snelst groeiende netwerken met alleen al 1 miljoen dagelijkse gebruikers.

Je hebt de keuze uit 3 opties:

"B2B Leadgeneratie via moderne koude acquisitie"

LinkedIn is het B2B platform om leads te genereren. Dit noemen wij dan ook moderne koude acquisitieSocialWise heeft een succesformule dat leidt tot veel en goede leads. We staan 100% in contact met jouw potentiële klant en de juiste contactpersoon. Door onze effectieve en persoonlijke manier van benaderen. Bedrijven we koude acquistitie, maar dan met het middel, LinkedIn, digitaal dus. Vandaar de term “moderne koude acquisitie.

1) Linkedin optimalisatie

Jouw B2B-doelgroep zit op Linkedin. Daar kan je ze bereiken met je boodschap. Om de doelgroep voor jouw bedrijf te bereiken, is een juiste en duidelijke contentstrategie van groot belang. Met de juiste content spreek je immers potentiële klanten aan. Content zorgt voor interactie, waardoor mensen sneller contact met je bedrijf opnemen. De content op jouw Linkedin bedrijfspagina wordt namelijk je persoonlijke visitekaartje. Dus dat moet er gelikt uitzien!

Linkedin | SocialWise

Eerst inspireren, dan converteren

Onze aanpak is altijd maatwerk. We kiezen altijd voor een strategie op maat die past bij jouw doelgroep, jouw bedrijf en de diensten of producten die je levert. Te allen tijde proberen we potentiële klanten te inspireren met content die zij mogelijk interessant vinden. Pas daarna staat de doelgroep namelijk open om zich te laten overtuigen.

Goede content zorgt voor branding en meer conversie

Met behulp van content die perfect aansluit op de pijnpunten die jouw doelgroep ervaart, zorgen we voor succesvolle Linkedin optimalisatie campagne. Gezamenlijk bedenken we een contentstrategie en maken we een planning voor de komende 3 maanden. Wij kijken wat je doelgroep interessant vindt en gaan vervolgens met de uitvoering aan de slag. Jouw vakgebied is jouw specialisme en social media is ons specialisme. Door nauw met elkaar samen te werken creëren we goede content die meer website bezoekers en leads oplevert.

Overtuig de doelgroep met specialisme en expertise

Dagelijks scrollen mensen over hun Linkedin timeline naar interessante content. Een goed blog, een nieuw event of een discussie wakkert de doelgroep aan. Wat speelt er bij de doelgroep en hoe kunnen wij hier goed op inspelen? Jullie weten waar de doelgroep vaak tegenaan loopt en welke problemen er spelen. Op het moment dat wij met goede inhoudelijke content de doelgroep hierover informeren, ziet de doelgroep jou als specialist in dat vakgebied. Door het laten zien van expertise zorg je voor genoeg overtuigingskracht om hem of haar klant te laten worden.

2) Linkedin adverteren

Met Linkedin adverteren kan je heel gericht advertenties maken en ze richten op jouw doelgroep, ook wel audience genoemd in de Linkedin Campaign Manager. Tot nu toe specifieker dan op elk ander social media adverteerders platform.

Zeer specifieke targetingopties

Als LinkedIn advertising dus één voordeel heeft boven het adverteren op andere social mediakanalen is het wel dat het specifieke targetingopties op specialisaties kan bieden. LinkedIn is een platform dat ruimte biedt voor verschillende doeleinden; recruitment, verkoop en productpromotie. Het kan dus veelzijdig ingezet worden, maar blijft hoe dan ook B2B-gericht.

Naast de doeleinden kan je gebruikmaken van zeer specifieke targeting, veel gerichter dan bijvoorbeeld Facebook marketing of Instagram Marketing. Je kan bijvoorbeeld targeting instellen op:

Functie

Seniors/Juniors

Bedrijfsnaam

Branche

Geografie

Vaardigheden

Diploma’s

Demografie

Wanneer je gebruik wilt gaan maken van LinkedIn marketing en met LinkedIn ads wilt werken, is het dus erg belangrijk dat je een zeer goed beeld hebt van je doelgroep.

Weten dat ze een leeftijd hebben tussen de 20 en 45 is dus niet genoeg, je zal specifieker moeten zijn om niet tegen onnodige kosten aan te lopen. Want hoe specifieker jij je doelgroep kunt aangeven, hoe minder het kost om te adverteren op LinkedIn. Of dit nou is in de vorm van sponsored InMail, text ads of sponsored content via de LinkedIn feeds, je doelgroep goed aangeven is het halve werk.

LinkedIn Marketing uitbesteden?

LinkedIn is het platform om zakelijke klanten binnen te halen. Het platform heeft de status van zakelijk communiceren, maar wel persoonlijk. Wij weten exact wat de beste strategie is zodat jij meer klanten binnenhaalt op een effectieve en professionele manier. Vraag een vrijblijvende offerte aan en wij komen met je in contact om je wensen en doelstellingen te bespreken.

Aanpak leadgeneratie via LinkedIn Marketing

Door alle mogelijkheden die adverteren op Linkedin biedt om jouw advertising te specificeren, kan het lastig zijn om te bepalen wat je precies nodig bent. Qua budget, targeting van je doelgroep, invulling van sponsored content en de verdere aanpak in de LinkedIn Campaign Manager.

Waarom gebruikmaken van LinkedIn Marketing?

LinkedIn kent een tweetal redenen waarom het zeer interessant is om je bedrijf via dit kanaal te vermarkten:

Invloed in heel Nederland

Er zijn belangrijke redenen om LinkedIn in te zetten als marketingkanaal. De eerste is invloed. LinkedIn is hét social media advertising platform voor de bedrijvenwereld. Nederland is zelfs Europees kampioen LinkedIn gebruik. In Nederland heeft 74,5% van de beroepsbevolking de beschikking over een LinkedIn profiel. Andere landen met een hoog LinkedIn gebruik, en dus mogelijkheden, zijn Engeland, Frankrijk en onze buren Duitsland en België.

Grote marktplaats

Een andere belangrijke reden om LinkedIn in te zetten als social media is de grote marktplaats die LinkedIn is. Het wordt gebruikt om nieuwe carrièremogelijkheden te vinden, het genereren van nieuwe business leads en voor het delen van interessante content voor relevante branches.

LinkedIn marketing geschikt voor mijn branche?

De meest interessante branches voor LinkedIn marketing zijn de ICT-sector, de financiële markt en de bouwsector. Uiteraard kan het gebruik van LinkedIn als advertising platform ook interessant zijn voor andere branches. Zolang jij je doelgroep slim target, kun je met een advertentie op LinkedIn al gauw de juiste mensen en zo jouw persoonlijke audience bereiken. Wil je meer zekerheid of LinkedIn adverteren past bij jouw doelgroep? Onderzoek dan eerst of de mensen die jij wilt bereiken voldoende actief zijn op dit social platform.

3) LinkedIn leadgeneratie

Wanneer je de doelgroep direct wil benaderen is LinkedIn Direct Marketing een perfecte oplossing. In plaats van dat je afwacht tot men naar jouw bedrijf toekomt, ga je er zelf op af. Dit is vooral interessant voor bedrijven die een nieuw product hebben dat ze aan de man willen brengen.

Moderne koude acquisitie

Waar je vroeger de Gouden Gids gebruikte om B2B prospects te bellen, doe je dat tegenwoordig via LinkedIn. Niet door direct te bellen, maar door men 1 op 1 berichten te sturen en een band op te bouwen. Door social media is de manier van contact leggen veranderd. Waar je vroeger direct de telefoon pakte, zie je dat er nu op een andere manier wordt gecommuniceerd.

Het mooie aan LinkedIn Direct Marketing is dat je kan achterhalen wie je doelgroep is, wat hij of zij interessant vindt en of er wellicht gemeenschappelijke connecties zijn. Op die manier is het ouderwetse koud bellen verleden tijd.

Wij nemen dit volledig uit handen en zorgen ervoor dat er leads worden gegenereerd. Wij verzorgen al jaren doelgerichte LinkedIn Direct Marketing campagnes en zorgen voor kwalitatieve leads.

Meer weten?

Vraag een gratis advies gesprek aan, dan nemen wij contact met je op om je wensen en beoogde doelstellingen te bespreken.

Anna van der Weerd | SocialWise

Neem contact op met Anna

Anna van der Weerd - Social media marketing strategist